با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ بطحائی: مدرک تحصیلی در نظام رتبه بندی امتیازی ندارد
زیارت عاشورا
اخبار آموزش و پرورش
 

وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در نشست خبری امروز که به مناسبت بازگشایی مدارس در حال برگزاری است به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند که معاون پشتیبانی وزارتخانه گفت:بطحائی:دستورالعمل اجرای رتبه بندی طی چند روز آینده ابلاغ می شود.

سیدمحمدبطحائی در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش که امروز ۲۳ شهریورماه در دبستان شهدای معلم منطقه ۵ تهران در حال برگزاری است در مورد نظام رتبه بندی معلمان گفت: طی چند روز آینده دستورالعمل اجرای رتبه بندی معلمان برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در طرح رتبه بندی ،معلمانی که مشمول رتبه بندی می شوند می توانند از مزایای طرح استفاده کنند. این طرح یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش برای ارتقای نیروی انسانی است.

افراد مشمول طرح رتبه بندی براساس شایستگی امتیاز می گیرند
بطحائی با اشاره به اینکه هدف نظام رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت نیروی انسانی است افزود: پیرو اجرایی شدن این نظام، نظام پرداخت نیز تغییر می کند؛ آنچه در شورای مدیریت به تصویب رسیده افرادی که شامل رتبه بندی می شوند بر اساس شایستگی های خود امتیاز می گیرند.

ضریب افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان در نظام رتبه بندی یکی از چهار رتبه حرفه ای ارشد، حرفه ای، خبره و عالی را کسب می کنند و طبقه بندی می شوند همچنین متناسب با رتبه آنها از ۱۵،۲۵،۳۵ و ۵۰ درصد حداقل شغل بهره مند خواهند شد.

بطحائی با اشاره به اینکه مبنای اصلی طبقه بندی معلمان برای رتبه بندی ایجاد نظام سنجش سلامت است گفت: بر اساس نظام رتبه بندی صلاحیت ها صورت می گیرد و بنا شده آنچه که تصویب و آماده ابلاغ است به عنوان نظام مطلوب رتبه بندی آغاز شود.
وی ادامه داد: برای سال پیش رو، شورای توسعه مدیریت اجازه داده که با استفاده از شاخص های مصوب شده آموزش و پرورش برای اجرای نظام رتبه بندی تمهیدات لازم را به کار گیرد بنابراین برای سال تحصیلی این نظام مطلوب دنبال می شود.

طرح رتبه بندی شامل فرهنگیان بالای ۶ سال سابقه می شود

بطحائی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که بیش از ۶ سال سابقه دارند در صورتی که شامل ضوابط رتبه بندی می شوند تحت پوشش این نظام قرار می گیرند.
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه در مهر ۹۴ برای اجرایی شدن نظام رتبه بندی آغاز می شود گام نخستین است نه نقطه مطلوب رتبه بندی.

میزان افزایش حقوق متفاوت است

وی ادامه داد: رتبه بندی حرکت به سوی یک نظام متعالی برای افزایش کیفیت است میزان افزایش حقوق افراد شامل رتبه بندی متفاوت خواهد بود.

سیدمحمدبطحائی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد زمان واریزی سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس با اولویت مدارس محروم ۳۵ میلیارد تومان به استان ها واریز می شود.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: این مقدار سرانه باید به مرز ۵۰ میلیارد تومان برسد تا قبل از مهر در مناطق کم برخوردار برای بازسازی فضای آموزشی اعمال شود.

پرداخت بدهی شیرمدارس

بطحائی در خصوص بدهی مربوط به شیر مدارس گفت: در بهمن ماه امسال توانستیم نه تنها بدهی مربوط به سال جاری شیر را پرداخت کنیم بلکه بدهی سال گذشته را نیز تسویه کردیم.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: از مهرماه امسال شیر مدارس برای سه دوره تحصیلی و مدارس غیرانتفاعی در ۷۰ نوبت توزیع می شود

صدور احکام دانشجو معلمان

وی در مورد احکام دانشجو معلمان هم گفت: قبل از مهر ماه امسال احکام دانشجومعلمان ورودی ۹۳ دانشگاه فرهنگیان صادر می شود.

مدرک تحصیلی معلمان بدون امتیاز در نظام رتبه بندی

بطحائی خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی معلمان برای آنها امتیازی در اجرای نظام رتبه بندی ندارد .

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی نیازمند مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

بازنشستگی پیش از موعد خانواده شهدا

بطحائی اظهار داشت: برای بازنشستگی پیش از موعد خانواده های شهدا در حال بررسی هستیم که امیدواریم بعد از مهر ماه بتوانیم اعتبارات اجرایی آن را فراهم کنیم.

وی گفت: بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی آموزش به زبان های دیگر مجاز شناخته شده است که در این خصوص نیز مطالعاتی صورت گرفته که پس از تایید و تصویب اجرا خواهد شد.

بازنشستگان ۳۱ شهریور دیرتر بازنشسته شوند

بطحائی ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان از ۱/۷/۹۴ اجرا خواهد شد و قصد داشتیم این طرح را برای بازنشستگان نیز اجرا کنیم که ان شاء الله پس از مطالعات این قانون برای آنها نیز اجرا خواهد شد و کسانی که قبل از ۳۱ شهریور بازنشست می شوند سعی کردیم مقداری دیرتر بازنشست شوند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 20:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |